2013. január 17., csütörtök

Autodidakta tanulás 2.

Folytatom az önfejlesztési sorozat nekem bevált módszereit. 

Tévézz egy kicsit!
Egyes műsorok kifejezetten fejlesztő hatásúak, már csak azért is, mert megismered egy-egy terület szókincsét, szakszavait, gyakorlati alapjait. Én a főzőműsorokat, divat és átváltoztató műsorokat, lakás átalakításokat, kreatívoskodást bemutató műsorokat nézek leginkább, de szeretem a valóságshow-kat is, mert az emberi tulajdonságokat, jellemek alakulását, viselkedéseket remekül meg lehet figyelni (bár tudom,  hogy minden forgatókönyv szerint történik ott is, de azért Én szeretem követni).
Vagy tesztelheted magadat a kvízjátékokkal, mennyire vagy jártas a hétköznapi dolgokban, milyen a műveltséged szintje, sikerélményt ad, ha Te már rögtön megmondod a választ, főleg, ha más családtaggal együtt nézitek. Ő is látja, hogy miket tudsz és ez növeli az önértékelésedet. Most az RTL Klub - KÓD c. műsora a menő, kötés-horgolás közben jó kis kiegészítő időtöltés.

Olvass könyveket, újságokat! Irány a könyvtár!
Jó, ha az ember több területen is tájékozott, ráadásul önmagunk lelkesítése miatt is jó az olvasás.  A könyvtárlátogatás lehet, hogy már elavult módszernek látszik, de Én szeretem a könyvtár hangulatát (bennem maradt még gimis koromból, akkor még nem volt internet). Ráadásul az ottani olvasgatás, a könyvkölcsönzés olyan érzéssel tölt el, hogy sugárzóan értelmes és szorgalmas vagyok :) ilyen tudattal még jobban ösztönzöm magam a tanulásra, mintha otthon lustán üldögélnék és a "taccspadot" nyomogatnám.

De a könyvtárban olyan folyóiratokat is át lehet olvasni, beszkenneltetni vagy lefotózni a fontosabb cikkeket, amelyek kicsit költségesebbek, és nem feltétlenül akarom az egész újságot megvenni. Ilyen például most nekem a "Digitális Fotó" magazinok eddigi számai, mert most ezen a területen kezdtem el magamat formálgatni. Beülök a könyvtárba és böngészem a cikkeket. Ami tetszik azt szkennelem a "pendrájvomra". 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...