2013. január 21., hétfő

Pocsék egy nap! Vagy még se?

Mint már említettem, az élethez hozzátartozik az is, hogy történnek nem igazán kedvünkre való dolgok. Ezekre Én úgy tekintek, mint egyfajta probléma, amit meg kell oldani. Kell, hogy legyenek ilyen történések is, mert ezek próbára tesznek minket. Tesztelhetem, hogy mennyire gyorsan tudom magamat újra felhozni egy-egy rossz dolog után.

Hála ide vagy oda, ma a sok-sok jó dolog mellet nem jó dolgok sorozata is ért, amit most megosztok veletek.



Jó dolgok:
  1. Ágyba kapott reggeli kapucsínó, előtte nyújtózkodás és a szokásos napi átgondolás, hálálkodás (fél kilencig lustálkodás, elvégre munkanélküli vagyok).
  2. Finom reggeli készítés (virslis bagett salátával, joghurtos öntettel, mézes tea, a friss pékárút reggel mindig a Párom hozza), együtt reggelizés Ádámmal (fiam).
  3. Napközbeni ügyintézések (posta, hivatal, takarékszövetkezet), találkozás a falusi emberekkel, jókedvű köszönések, egy-két "hogy tetszik lenni?" kérdés, biztató válasz.
  4. A posta előtt találkozás a régi kolléganőimmel, és a kis óvodás csoportjukkal (óvónők, dajkanéni). Sétáltak az elolvadt hótól víztócsás utcán, és sütött a nap a szemünkbe, amikor beszélgettünk egy kicsit a gyerekekkel.
  5. Autó tele tankolva, Ádám átfuvarozása a szomszéd faluba, onnan indul a Hajdú-Volán járata Debrecenbe, holnap reggel lesz egy vizsgája az egyetemen.
  6. Lea (lányom) napközbeni telefonja, sikerült a mai vizsgája (Ő Budapestről utazott Debrecenbe és vizsga után megy vissza a barátjához. Haza csak hétvégén jön), jó volt hallani a hangját, örült!
  7. Anyukámmal összefutottam az utcán, Ő biciklivel Én autóval, aztán elmentem hozzájuk egy kicsit beszélgetni. Ott találkoztam az Öcsémmel is, akivel már régen beszélgettünk. Jó volt ez a félóra együtt.
  8. Finom menzás ebéd: gulyásleves és mákos tészta,  néhány jó szó a konyhás néniknek, megdicsértem a pénteki székelykáposztájukat, aminek láthatóan nagyon örültek.
  9. Telefonos és e-mailes ügyintézés futó projektjeimnél: mindent sikerült jól elintézni, sikeres volt minden egyeztetés, és haladunk a projektekkel (3 futó projektem van egy vállalkozásban, amiből lesz némi plusz bevételem).
  10. OTP Direkt - átutaltam Leának itthonról az utolsó forintjaimat is a folyószámlámról, maradék pénzem a számlámon: 430 Ft. Még jó, hogy a Páromnak még van itthon egy kis készpénze, és minden számlánk ki van fizetve már januárra is :)
  11. Négy után indulás Nyírbátorba wellneszezni: forró termálvíz a szabadban (esőben isteni volt), jakuzzi, szauna, úszás a víz alatt, jó társaság, lazítás (féléves bérletet vettem októberben "kettesbendejólenni" programként - házasságmegmentésre, heti 2X járunk a Párommal).
  12. Este itthon: blogbejegyzés, váratlan e-mail a blogomhoz (jó hír), rövid jóga, Gyűrűk Ura I-II-III rész újra és a IV. részt erre a hétre terveztem, naponta egy rész megnézése, ma lesz az első (ez még előttem van).
  13. Egész nap folyamatos kedvesség és odafigyelés a Páromtól, puszik ölelések, jó hangulat.
  14. Facebook-on Samsung Galaxy Kamera nyerési lehetőség került a szemem elé. Beszálltam Én is a játékba, mert figyelem a jeleket és semmi sincs véletlenül, ugye? Én pedig egy ilyen kamerát szeretnék venni magamnak, benne van a terveimben és már elkészítettem hozzá az applikációs oldalt is.
  15. És még nem soroltam a napi rutin jó dolgokat: meleg van, finom víz folyik a csapból, tele a hűtő egészséges ételekkel, jól érzem magamat itthon és a falumban, egészséges vagyok, simogathatom a cicáimat, itthonról intézhetem az ügyeimet, úgy osztom be az időmet, ahogyan akarom stb.
Szóval ennyi minden jó és akkor most jöjjenek a rosszak:
  1. Levél a NAV-tól (régi APEH), adótartozásom van 2010-ből maradóan, késedelmi pótlékokkal együtt majdnem 100 ezer Ft. A könyvelőm valamit jól elnézett.
  2. Telefon a Nyírbátori Munkaügyi Központból, a decemberben jogerőssé vált munkaügyi perem ítélete szerint az elmúlt 2 évben jogosulatlanul vettem fel az álláskeresési járadékaimat, a munkanélküli segélyemet, sőt, még az utolsó munkahelyemen eltöltött 8 hónapos foglalkoztatásom munkáltatói támogatását is visszavonják, mert az ítélet szerint a jogerőre emelkedés napjáig munkaviszonyban voltam a két évvel ezelőtti munkáltatómmal. Ez az időpont 2012. december 7. Az eddig folyósított összes járadékot és támogatást vissza kell fizetnem (ez több százezer Ft visszamenőleg), addig nem kapok semmit, azaz erre a januári hónapra semmi pénzem nem lesz.
  3. Felszámolják azt a szervezetet (LEADER HACS), amelyiknél 2 évvel ezelőtt dolgoztam, és a megnyert munkaügyi perem szerinti több milliós összeget, kártérítést nem lesz aki kifizesse nekem. Pedig azt hittem már ez lesz az a (bevonzott) pénz, amire hónapok óta fókuszálok, hogy ki tudjam egy összegben fizetni a svájci frankalapú és az egyéb hiteleimet.
Ennyi rossz hír a sok-sok jóval szemben.
Ez egy különleges nap, ritkán jön össze így ennyi (számomra) rossz, és ez eléggé le is húzott. Gondoltam, majd a wellnesz és a jóga feltölt, és javítottam is egy kicsit magamon a lazítással, de még estére is éreztem magamon, hogy lehangolt vagyok.
Aztán úgy döntöttem, hogy mindezt leírom és kielemzem. Úgyhogy most egy napi elemzésbe láthatsz bele.

Mennyi minden jó egy napban, amiért hálás lehetek, hogy így történt és csak néhány rossz!
Engedjem ennyi jó mellett, hogy ez a néhány rossz rányomja a bélyegét a hangulatomra? Megéri azon morfondírozni, hogy például miért alakult úgy a NAV-os probléma? Ki a hibás benne? Vagy hogy miért éppen velem történik most ez a sok pénzügyi gond? Mit is csináljak vele? Hogyan fogom megoldani ezeket?
Ha nem lennének rossz dolgok nem értékelnénk annyira a jókat.

Kérdések sokaságán gondolkodhatok, és persze kell is gondolkodni egy kicsit, mert azért kell néhány lépést tenni (felhívni a könyvelőt, aki már teszi is a dolgát, elvégre a saját hibáját kell megoldania, vagy egyeztetni az ügyvédemmel, hogy mi a teendő ezután), de tudom és hiszem, hogy ezek problémák mind-mind megoldódnak hamarosan úgy, ahogy nekem a legjobb lesz. Ráadásul még azt is megfigyeltem, hogy az anyagi problémák vannak leginkább rossz hatással rám, úgyhogy ezen a területen kell még fejleszteni magamat.
Tényleg lehúzott egy kicsit, volt a napomban pár óra kedvetlenség, de amíg írom ezt a bejegyzést, már az első jó dolognál éreztem, hogy ez az, ami segíteni fog. Mennyi jó, amiért tegyem össze a kezeimet! És már újra a pozitívan gondolkodó Énem kerekedett felül a problémáimon, és mosolyogva kezdem nézni a "Gyűrű szövetségét" (szerintem bele fogok aludni ebbe a 3 órás filmbe, de majd holnap délelőtt befejezem).

Mégis csak egy jó nap volt ez is :) Ugye Smiagold?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...