2013. január 2., szerda

Gyors önismeret - 10-es lista

Mintaként megmutatom a gyors önismereti  gyakorlatot, ami nálam ilyen lett. Egy kicsit olvasmányosabb, de lehet rövidebben és lehet bővebben is kifejteni az érveket, hogy miért került egyik-másik szerep az adott helyre. Nekem ennyire van szükség ahhoz, hogy utána fel tudjam építeni a céljaimat belőlük. 

10-es listám a következő:
  1. egészséges ember
  2. modern vidéki NŐ
  3. kreatív alkotó
  4. anya
  5. coach/segítő
  6. divatgurus önszájliszt
  7. partner
  8. blogger
  9. utazó fotós
  10. közösségi ember 
1. Egészséges ember: ez az "énem" azért került az első helyre, mert a legfontosabb az egészség. A környezetemben az elmúlt években sok ismerősöm megbetegedetten éli az életét, többen vannak akik 30-40 évesen meghaltak, és látom a családjuk teljes leépülését. Na ez az, amit nagyon nem akarok. Sőt, kifejezetten életcélommá helyezem az egészségemre való odafigyelést. Ez az egészséges életmód persze nem fanatikus lemondásokat jelent számomra, csupán az étkezésre való jobban odafigyelést (még több vidéken megtermelt alapanyag használata), a rendszeres testmozgást, a mentális egészséget és az ezek közötti egyensúly megtalálását és megtartását.

2. Modern vidéki Nő: ez az "énem" azért került a második helyre, mert szerelmes vagyok a Női szerepembe :) szeretem Nőként élni az életet. Ebben a szerepben lehetek egyedi, sokoldalú, innovatív, kiszámíthatatlanul változó, igazi NŐ. Szeretem a férfiak reakcióit, amikor a közelükben vagyok és lazán flörtölhetek velük. Ilyenkor elemzem őket magamban. És szeretem, amikor más nők is megnéznek, mert amikor egy nő néz meg egy másikat, az mindig mustráló tekintet. Tehát van valami rajtam, vagy bennem, amit érdemesnek tart a megnézésre. Ez így összességében JÓÓÓ!

3. Kreatív alkotó: ez az "énem" azért került a harmadik helyre, mert elfojthatatlan bennem az alkotási vágy. Mindig találok valamit, amivel a kreativitásomat kiélhetem: varrás, kötés, horgolás, gyöngyözés, festés, applikálás, öltözködés, lakásdíszítés, főzés stb.

4. Anya: ez az "énem" azért került a negyedik helyre, mert fontos számomra a már felnőtt gyerekeimmel is a jó kapcsolat, a bizalom, a biztatás és támogatás, a szülői háttérben levés, amikor a gyerek mindenben, élete minden szakaszában számíthat a szülőre. Ez a szerep egyébként simán a 2. helyen lenne, ha a gyerekeim még kiskorúak lennének, mert magam egészsége után Ők lennének a következők, de mivel már nagykorúak és önálló életük van, így most már az "Énerősítő" szerepeket tettem előbbre.

5. Coach/segítő: ez az "énem" azért került az ötödik helyre, mert van bennem egy olyan képesség, amivel valami pluszt tudok adni azoknak az embereknek, akiknek megakadt az életük, képtelenek voltak dönteni egy adott élethelyzetben a jövőjüket illetően. Ezt 18 évvel ezelőtt fedeztem fel magamban, de akkor még nem tudatosítottam magamban, hogy ez egy önálló képessége az embernek. Sikerélményem volt többször is, amikor évek múlva láttam a tanácsom jó eredményét az ismerőseim életében. 
A COACH-ságra egy éve akadtam rá, eddig nem is tudtam,  hogy ilyen is van. De annyira magával ragadott a coah-os munkafolyamat, hogy azóta folyámatosan ezen jár az agyam, mert minden meg van benne, amiben jól érzem magam: segítés másoknak, kapcsolatalakítás, önállóság, fejlődés-tanulás.

6. Divatgurus önszájliszt: ez az "énem" azért került a hatodik helyre, mert szeretem a magam stílusát alakítani. Már kamaszkoromban is magamnak terveztem a ruháimat, megtanultam varrni, kötni, horgolni, makramézni, hímezni. 18 évesen már mindet tudtam, a varráson és a horgoláson kívül mindegyiket saját magamtól tanultam meg (szabás-varrás 2 éves oktatás a gimis fakultáción, horgolni pedig anyukám tanított, a többit újságfotókból, könyvtári könyvekből, mert akkor nem volt internet).
Szeretem ma is megtervezni a saját ruhatáramat, átalakítani a meglévő, vagy új ruhákat, elkészíteni az egyedi kiegészítőimet, és mindezeket úgy kombinálni, hogy azokban jól érezzem magam. Mert ez a lényege az egésznek!

7. Partner: ez az "énem" azért került a hetedik helyre, mert egy NŐ-nek fontos szerepe az, ha valaki partnere lehet, valakihez tartozhat, valaki a tenyerén hordozhatja és akire Ő is odafigyelhet, akiről nőként gondoskodhat, persze megtartva a saját maga önállóságát. És ez csak egy EMBER lehet! Nekem már meg van :)

8. Blogger: ez az "énem" azért került a nyolcadik helyre, mert ez egy új terület számomra, amit néhány hónapja fedezetem fel, és amiben remekül érzem magam. A bloggerkedésbe bele tudok illeszteni sok-sok olyan dolgot, ami engem érdekel és ami nekem örömet okoz: saját életvitelem megmutatását másoknak, hogy segítsek az élet elfogadásában, a vidék szeretetét, a kreativoskodásaimat, gondolataimat, életem eddigi és ezutáni útjait, fotózásomat, új kapcsolatok alakítását stb.

9. Utazó fotós: ez az "énem" azért került a kilencedik helyre, mert 8. osztályos korom óta, amióta megkaptam életem első Smena fényképezőgépét, azóta mindig örömömet találtam a fotózásban.Életem minden szakaszában, mindenhol Én voltam a fotózós emberke. Ezt a tevékenységet mindenképpen fejleszteni akarom magamban, és mint élvezetes hobbi a hétköznapjaim részeként akarom űzni.
A fotózás pedig kiegészül az utazással, mert imádok mozgásban lenni. Bár az elmúlt 18 évem rendesen egyhelyre ragasztott, ide a Nyírségbe, de a munkáim mindig biztosítottak egy bizonyos mennyiségű mozgást, ami egyre kevesebb... De cél, hogy mozogjak, utazzak!

10. Közösségi ember: ez az "énem" azért került a tizedik helyre, mert szerettem az emberi kapcsolatokat, szerettem társaságban lenni, tartozni közösségekhez. Ez azonban eléggé leépült az elmúlt években és most egészen magányos lettem. Persze jó a magány is néha, ez az időszakom most éppen erre kellett, de most már újra fokozódik a belső igény a közösségre a társaságra.



Ezután pedig jöhet a CÉLOK MEGFOGALMAZÁSA!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...