2012. december 16., vasárnap

Who I am? - 5.

"Nem csak az vagy, akinek ismered magad. Az is te vagy, akinek mások látnak!"
Vavyan Fable

Gondolkodtál már azon, hogy vajon mások milyennek látnak téged? Nem egyszerű mások szemével nézni saját magunkat és objektív véleményt formálni.
De Én úgy tettem fel a kérdést, hogy mit sugárzok ki magadból? És ha van olyan ember a közeledben, akit meg is kérdezhetsz, az is megláttathatja veled azt, hogy milyen is vagy. Persze azért nem mindenki tartozik a referenciaszemély kategóriájába, nem lehet és nem is kell sok embertől elfogadni a véleményét, csak azoktól, akiktől őszinte véleményre számíthatunk. Ezek leggyakrabban a családtagok, barátok, esetleg munkatársak közül kerülnek ki.

Önismereti kérdések és válaszok
5. kérdés
Mások milyennek látnak engem? 

Konkrét válaszok:
  • magabiztos, határozott
  • mindig pörgő, energikus
  • életvidám, mindig mosolygó
  • barátságos, kommunikatív
  • igényes, ápolt
  • divatos, egyedi, nőies
Azt hiszem, mások többet gondolnak rólam, mint Én magamról. Gyakran mondogatják, hogy könnyű neked: Te jól tudsz beszélni bárkivel. Te jól nézel ki, csinos vagy. Te mindig eléred a céljaidat. Te olyan könnyen megkapsz mindent. Neked mindig sikerül minden... és ez így is van.
De azt már nem igazán látja senki, csak a közvetlen környezetem (a Párom, a gyerekeim és a szüleim), hogy mennyi munka van abban, hogy ilyenné alakultam, alakítottam magam az évek alatt.

Kb. harminc éves koromig csak sodródtam az élettel, aztán elkezdtem keresni az utamat. Képeztem magamat, egy diploma, még egy (kisgyerekes családanyaként, főállású munkahely mellett levelezőtagozaton, utazva sok száz km-et), sok-sok képzés, szakmai tréning, munkaterület váltások,  némi siker, sok-sok csalódás és kudarc, sok-sok éjszakai tanulás, a család háttérbe szorítása, magánéleti problémák sorozata, kimerültség, bezárkózás és többéves depresszió ...
De érdekes módon az emberek olyannak láttak, amilyennek kamaszkorom óta ismerem magamat, de ezek valahol eltűntek az erőltetett nagy útkeresésemben.

Aztán jött a laza útkeresés, önismeret, saját magam felépítése alulról kezdve, döntés, hogy máshogy is lehet és BOLDOG ÉLET!

A változáshoz erőt adott a környezetem véleménye, átértékeltem magamban, hogy ha ilyen voltam fiatal koromig, és még ma is ilyennek látnak, akkor Én miért nem érzem így magamat?
Pedig a Who I am? - 1. bejegyzésnél pontosan leírtam a szerethető külső és belső tulajdonságaimat, akkor miért nem merítek erőt azokból, mikor minden stimmel?!

Apránként össze tudtam már rakni szakember nélkül is a képet az eddig leírtakból, csak figyeltem a részleteket. Lassan eljutottam a felismerés szakaszába.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...