2012. december 28., péntek

Fejlődj a magad erejéből



A tanulás legjobb módja az önképzés, és ezt 1000%-osan merem állítani!
Mert értékes és hasznos az iskolai képzések sokasága, de a gyakorlatban hasznosítható dolgok nagy részét nem az iskolapadokban tanuljuk meg. Szerintem a munka világában a sikerhez vezető út megtalálásához az önmagunk tanítása vezet el a legeredményesebben: megkeresni, utánajárni az érdekelt témakörnek, interneten kutatni, szenvedélyes információhajhászásba kezdeni, gondolkodni a probléma megoldási lehetőségeken, kipróbálni „élesben” azt, amit így megtanultál és megtalálod magadnak a járható verziót, csiszolgatod, alakítod, a kialakítod a magad módszerét, aztán azt fejleszted tovább…
Ezernyi lépés, és lehetőség a fejlődésre. Persze mindez csak azoknak az embereknek ad örömöt, aki személyiségében megvan a változási, fejlődési kényszer, a kreatív gondolkodás, a merészség. Mert sok olyan embert ismerek, akik elfogadják a monoton munkavégzést, üzemben-szalagos gépsor mellett dolgoznak diplomával, minimálbérért és örülnek, hogy munkájuk van, a világért sem változtatnának. Ez a bejegyzés nem nekik szól!
Az autodidakta tanulás szerintem jól használható módszereit mutatom be ebben a három részes sorozatban, mert ezek a gyakorlatban nekem nagyon bejöttek

Autodidakta tanulás 1.

Kérdezz!
Könnyen tájékozódhatsz bármilyen témában, ha egyszerű kérdéseket teszel fel. És merj kérdezni! Nekem a "Merj!-séget" is meg kellett tanulni, és meg lehet.
Gondold át, hogy ki az, aki azon a területen ami éppen érdekel, a legtöbb tapasztalattal rendelkezik (főnököd, kollégád, egy blogger :) ismerős, idegen), mert az az információ, ami számodra lehet, hogy több órányi önálló kutatást igényel, az nekik a kisujjukban van, és öt perc alatt megtudod. 
Például a blogolás kezdetén megakadtam és bloggerektől kértem segítséget, ami meg is kaptam: órákig próbálkoztam előtte, aztán 2 perc alatt  sikerült megtanulni azt a lépést, ami hiányzott (és már összeírtam további kérdéseket is:).
Találd meg a kérdésed feltevésének a módját is: személyesen, telefonon, e-mailben, internetes fórumon. Én írásban állítom össze a kérdéseimet, így célirányosan tudom megszerezni az információt és nem kalandozok el a központi témától, vagy ha mégis, mert mondjuk a megkérdezett kicsit sokat szeret beszélni, akkor gyorsan vissza tudom terelni a témát a kijelölt kerékvágásba. Nem csinálok abból problémát még a személyes kérdezésnél sem, ha a határidőnaplómba leírt kérdéseket olvasva teszem fel a megkérdezett előtt, és néha még röviden le is jegyzem a válasz lényegét. Így legalább Ő is látja, hogy fontos számomra a téma, mert még készültem is rá, nehogy valami kimaradjon. 


Használd a Google-t!
Hálás vagyok a Google-ért! Az egyik legjobb infoszerző program. Nem is mondok semmit, hogy mi volt a Google előtt. Ez meggyorsít mindent és sok száz választási lehetőséget ad. Bármi, ami eszembe jut és infó kell róla, először a Google. 
Nem részletezem, tudom, hogy Te is tudod és használod!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...