2013. április 13., szombat

Who I am? 9.



Önismereti kérdések és válaszok

9. Kérdés

Életem eddigi legnagyobb döntése, és visszaemlékezve milyen választás volt?

Ez aztán a kérdés! Akár többet is fel lehetne sorolni, de itt most a legnagyobb döntést kell részletezni. Azt kell figyelembe venni, hogy melyik területen hoztál olyan döntést, amelyet visszagondolva életed legpozitívabb, vagy legnegatívabb döntésének tudhatsz be. 

Másfél évvel ezelőtt, amikor először válaszoltam erre a kérdésre, ezt írtam le:
,,Életem legnagyobb döntése a Budapestről történő hazaköltözés volt. Nagyon rossz döntés volt, de rajtam múlott, hogy jöjjünk, vagy maradjunk. A döntés időpontjában két gyerekkel voltam a nagy Budapesten, semmilyen segítség nem volt mellettem, és rettenetesen hiányzott a nagycsalád a gyereknevelés időszakában. ÉN DÖNTÖTTEM! Hazaköltöztünk.

Már egy év után bántam, de megpróbáltam elfogadni a helyzetet, és megkeresni a vidékben a számomra fontos lehetőségeket. Kisebb- nagyobb sikerrel."

Ennek 20 éve. Ez alatt sok-sok jó-, és nem jó dolog történt velem és körülöttem. Mivel mindennek megvan az oka, tudom, hogy ez így volt jó, és nagyon sokat tapasztaltam, fejlődtem a 20 év alatt.

Ezt leírva rájöttem, hogy ez a negatív dolog rányomta a bélyegét az egész 20 évemre. Vajon miért nem írtam egy pozitív döntést? Miért ezt tartom a legnagyobbnak, és ez sem pozitív?
Ezekre a kérdésekre adott válaszok is megerősítették bennem, hogy nagyon nem a helyemen vagyok.

Ha azonban ma tenném fel magamnak ezt a kérdést, akkor ezt írnám/írom:
,,Életem legnagyobb döntése az volt, hogy bele mertem vágni a saját személyiségem átalakításába. Ezzel a döntéssel elindítottam magamban egy olyan folyamatot, amitől a lényemet a legmélyéről kezdtem el megismerni. Felépítem magamat úgy, ahogyan a magam útját járva tanulom, következetesen figyelve, vizsgálva a magam reakcióit, és egyre jobban haladok a magam számára jó irányban. Ha letérek a számomra jó útról, akkor rövid időn belül sikerül magamat visszatéríteni.

Megtanultam álmodozni, megtanultam célokat kitűzni, feladatokat felállítani és azokat teljesíteni. Megtanultam örülni a jelennek, a pillanatoknak, hálát adni minden bennem és körülöttem lévő dolognak. Megtanultam elfogadni magamat és a környezetemet, nem akarom már megváltoztatni a megváltoztathatatlant, csak élni akarom úgy az életet, ahogyan az nekem is és a környezetemben lévőknek is jó. Ezen az úton vagyok most, és hogy erre az útra léptem, ettől nagyobb és jobb döntésem nem volt eddigi életemben."

Tudom, hogy az előző ,,rossz" döntésemnek is megvannak a pozitív részei, ma már nem látom rossz döntésnek, mert sok-sok értékes tapasztalat és sok-sok öröm is volt ebben a 20 évben. Azért, mert nem érzem magamat igazán jól itt, azért még van ezernyi jó ebben az időszakban.
Most már így látom :)

Vizsgáld meg magadat! Elemezd a döntésedet! Sokat elárul magadról magadnak.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...