2013. február 12., kedd

Mekkora az önbizalmad?

"Az önbizalom nem abból származik, hogy mindig igazunk van, hanem abból, hogy nem félünk a tévedéstől."
Peter T. McIntyre
Nagy áttörés egy ember pszichés fejlődésében, amikor rádöbben, hogy a viselkedésének végső oka saját maga. Legtöbb esetben például az, hogy alacsony az önbecsülése. De mi is a különbség az „önbizalom” és az „önbecsülés” között?
Az önbizalom abból fakad, amit CSINÁLOK, az önbecsülés pedig abból, aki VAGYOK.
A külső körülmények „szerencsés” együttállása: sikeres vállalkozás, egy új szerelem, jó kocsi, nagy vagyon stb. felturbózhatja önbizalmunkat. Az önbecsülésnek azonban nincsen szüksége külső dolgokra. Az önbecsülésem abból fakad, aki vagyok, ez pedig mindentől és mindenkitől függetlenné kell, hogy váljon.
Az önbizalom azt jelenti, BÍZOK MAGAMBAN, bízok a tudásomban és a képességeimben. Ez tovább görgetve adja a magabiztosságot, amikor már nem csak bízok magamban, hanem biztos is vagyok a dolgomban.
Hiába szugerálom magamat, hogy tuti jó vagyok egy adott dologban, ha egyszer nincs meg hozzá a kellő tudásom és képességem. Egy időre ugyan be tudom csapni magamat, hogy sikeres vagyok,értékes vagyok (stb.), de a valós próbatételnél nagyon fájó a bukás, amikor kiderül, hogy még sem.

Saját példa:
Volt időszakom, amikor nagyon elhitettem magammal, hogy jó vezető tudnék lenni. Vágytam erre a feladatra, meggyőződésem volt, hogy ez lenne a legmegfelelőbb munkaterület számomra. És az élet elém is tárta a lehetőségeket. Próbáltam képezni magamat a vezetői feladatok ellátására, de rá kellett jönnöm, hogy nincsenek meg a megfelelő képességeim hozzá. Túl demokratikus vezetőtípusba tartozom, és ez nem jött be az adott területeken. Nem tudok határozottan követelni, túlságosan nagy az empatikus képességem és mindig engedek a dolgozóknak, a fejemre nőttek, Én dolgoztam helyettük is. Rossz érzés volt szembesülni a vezetési hibáimmal.
Próbáltam gyakorolni, kialakítani ezeket a képességeket, de nagyon rosszul éreztem magamat ebben a szerepben, így 3 év középvezetői munka után beláttam, hogy ez nem nekem való. Már nem akarok vezető lenni! 
Rájöttem, hogy az önálló munkavégzés a nekem való munkaforma. A magam elvárásaimnak úgy felelek meg, ahogy nekem jó. Az önálló sikereim pedig megerősítettek ebben, a visszajelzések magabiztossá tettek, és
most már erre törekszem.

Most már azt mondom, hogy vállald fel a hibáidat, a tévedéseidet, és a valós értékeidre építsd fel az önbizalmadat. Ahogy megtapasztalod ennek a valóságból visszajelzett erejét, megjön a magabiztosságod is, mert már nem kell hinned önmagadban, mert TUDOD ÖNMAGAD!


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...