2012. október 24., szerda

Who I am? - 1.



"Merj Változtatni. El kell indulnod önmagad felé, hogy kialakítsd a saját életed. Vidd magaddal a szüleidtől, nagyszüleidtől és tanáraidtól szerzett bölcsességeket. De ne feledd, hogy az ő bölcsességük nem feltétlenül a te igazságod."       
 (Ismeretlen)

Amikor eldöntöttem, hogy tudatosan vágok neki az életem alakításának tudtam, hogy saját magam megismerésével kell kezdenem. Nem vettem igénybe külső szakember segítségét, inkább a számomra már jól bevált autodidakta módszereket alkalmaztam. 
Mivel úgy 15 évvel ezelőtt tanultam általános-, fejlődés- és gyerekpszichológiát (óvodapedagógus az egyik végzettségem), így nagyjából tisztában vagyok az alapfogalmakkal, a személyiség típusokkal és a személyiség alakulásának folyamatával. Mégis az önismereti technikák után böngészni kellett egy kicsit a neten és a szakkönyvekben, de sikerült összeállítanom magam számára egy jól használható módszertani eszköztárat.
Fontos az írásos gondolkodás. Amíg nem írtam le a gondolataimat, addig csak úgy jöttek mentek a fejemben. Egyik-másik megmaradt egy ideig, aztán új gondolatok jöttek helyettük, aztán azok megint eltűntek, átalakultak…, kb. 10%-ukból lett valami.
Erre a folyamatra időt kell szánni, de nekem megérte, mert így tényleg komolyan vettem a dolgomat és bármikor visszatekinthetem az akkori gondolataimat magamról.
Az első feladatom egy önismereti füzet megnyitása, amiben egy kérdéssorozatra adott válaszimat írtam le. Megmutatom ezeket a kérdéseket és a hozzá tartozó válaszaimat is, amivel olyan területre engedek betekintést, amit kevesen vállalnak fel. De én ezért indítottam el ezt a blogot, hogy mint egy naplóban, őszintén megörökítsem a nagybetűs UTAMAT! 

Önismereti kérdések és válaszok

1. kérdés
Mi az a minimum 10 - maximum 20 dolog, amit szeretek magamban? (külső-belső tulajdonság)
Külső tulajdonságok:
1.       átlagos testmagasság (164 cm)
2.       átlagos testsúly (57 kg)
3.       38-as cipőméret: mindig kapok a megfelelő méretben lábbeliket és egyéb cuccokat
4.       nőies alak: vékony derék (64 cm), megfelelő mell (90 cm) és csípőbőség (95 cm)
5.       formás fenék (kicsit nagy, de ettől izgalmas a pasik számára)
6.       egyedi, különleges arc, kellemes fizimiska
7.       kreol, könnyen lebarnuló, soha le nem égő bőr
8.       rugalmas, feszes és egészséges bőr (simán letagadhatok 10 évet is)
9.       izmos vádlik
10.   kisméretű fülek 
11.   szép formájú kézkörmök
12.   egészséges haj és bőr (nem korpás, nem hibás sehol)
13. kevés területen szőrösödöm és nem erős a szőrzetem (hónalj, kicsi bikini vonal és lábszár)
14.   tiszta és ápolt, igényes megjelenés
15.   egyedi, nőies stílus, amit magam alakítok



Belső tulajdonságok:
1.       pozitív gondolkodás, optimista hozzáállás szinte mindenhez
2.   jó kapcsolatalakító képesség, könnyen ismerkedek (rengeteg ismerősöm, de egy igazi barátom sincs)
3.       nagyfokú empátiás készség
4.       nagyfokú tolerancia, mások elfogadása
5.       pontos, precíz munkavégzés
6.       kreativitás, ötletesség, rugalmasság
7.       álmodozás, fellegekben járás
8.       mások biztatása, motiválása, energiaátadás
9.       sokoldalú érdeklődés, nyitottság az új dolgok felé
10.   közvetlenség (minden ember csak egy ember, mindegy, hogy miniszter vagy utcaseprő)
11.   tisztelettudó
12.  eddigi tapasztalataim igazi értékként való kezelése, akár jó, akár nem, de az én utamat igazították
13.   tanuláshoz való hozzáállás, mindent meg tudok tanulni, amit akarok (persze sok minden van, amit nem is akarok)
14.   önképzés, folyamatos önfejlesztés
15.   nagyfokú terhelhetőség, kitartó munkavégzés
16. fiatalos, lendületes, korral haladó személyiség
17. jó kedvű, mindig vidám
18. gyerek és családszerető, jó anya
19. egészséges életmódra törekvő

Ezeket tulajdonságokat nem kis gondolkodással gyűjtöttem össze, majd többször elolvastam, gondolatban megmagyarázva magamnak, hogy mit miért írtam le. Ezzel erősítettem magamban ezt a pozitív oldalt és jó érzéssel tölt el most is, hogy ennyi és ilyen típusú jó tulajdonságot tudok magam mellé felállítani.

Na de jönnek majd a rosszak is, de ezekkel is szembesülni kell, mert ezek is hozzám tartoznak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...