2012. október 28., vasárnap

Who I am? - 2.

"Talán életünk során túl sokat foglalkozunk azzal, hogy hol vagyunk, ahelyett, hogy arra próbálnánk rájönni, hogy kik vagyunk." 
Catherine Fisher

Ahhoz, hogy tisztán lássam magamat, és változtatni tudjak az engem frusztráló területeken, előbb bele kell ásnom magamat a "NEM SZERETEM MAGAMBAN" pontok megfogalmazásában. Ez aztán tényleg nem egyszerű terület, főleg a belső tulajdonságok összeírása, de amikor elkezdtem ezekre fókuszálni elindult az áradat és nagyon gyorsan papírra vetettem őket. Azóta nem is bővítettem a listát.
Szinte megkönnyebbültem, mintha már csupán a leírásukkal meg is oldottam volna a "nem szeretem" tulajdonságaimat, mintha már át is alakítottam volna őket "szeretem"-é. Pedig ez a munka még előttem volt akkor, bár nagy része mára már mögöttem van, vagy alakítás alatt, mert napi szintem tudatosan formálgatom a dolgaimat.
Itt vannak a "NEM SZERETEM MAGAMBAN" válaszok, és nagyon merész vagyok, hogy ezeket bevállalom megmutatni itt a blogban, de az "ÉN UTAM" folyamatát csak úgy tudom megmutatni, ha a kezdetét is láthatóvá teszem.
Ráadásul lehet, hogy Neked, aki olvasod, egy lehetőséget tudok adni a "TE UTAD" végig járásában. Ötleteket adhatok ahhoz, hogy milyen területeket jöhetnek szóba akár nálad is, persze ettől sokkal mélyebbre is mehetsz magadban.

Önismereti kérdések és válaszok

2. kérdés

Mi az a minimum 10 - maximum 20 dolog, amit NEM szeretek magamban? (külső-belső tulajdonság)

Külső tulajdonságok:
  1. körömrágás (gyerekkorom óta meg van ez a rossz tulajdonság, néha elvesztem az önuralmamat és nekikezdek rágni)
  2. izzad a tenyerem, a talpam és a hónaljam, de nagyon - örökletes, de nagyon utálom 
  3. gombás a lábujjam 2 db körme, amit 12 éve nem tudok véglegesen kikezelni, minden kezelés után néhány hónap múlva újra kezdődik
  4.  narancsbőrös hátsócomb és fenék
  5. egyre renyhébb izomzat (kor előrehaladtával egyre rosszabb)
  6. remegő tricepsz 
  7. sarokrepedezésre való hajlam
  8. hiányos hátsófogak, csúnya sötétszürke amalgámmal  tömött fogak (4 db fogam hiányzik, 6 db tömött, de szerencsére mindegyik hátul van)
  9. seprűvénák megjelenése a lábon
  10. görbülő testtartás
  11. nagyon pici szempillák és kevés szemöldökszőrzet 
Belső tulajdonságok:
  1. stresszhelyzetben leblokkolok, nem tudok kommunikálni, inkább hallgatok, még magamat sem tudom megvédeni (utána persze nagyon okosakat tudnék mondani, de akkor, amikor helyzet van, KUKA leszek)
  2. mindent egyedül akarok megcsinálni, mert csak akkor precíz és pontos (nem adom ki a kezemből a munkát, inkább a szabadidőmet áldozom fel azért, hogy az tökéletes legyen)
  3. nem tudok NEM-et mondani, mindenkinek önzetlenül segítek és ezt kihasználják az emberek
  4. túl sok feladatot vállalok, főleg önkéntes munkát, nem sok köszönetért
  5. részleges önbizalomhiány (bizonyos esetekben nagyon bizonytalan vagyok és ez frusztrál)
  6. falat építettem magam körül (ami egyre vastagodik) és egyedül érzem magamat mögötte, pedig régen nagyon társasági ember voltam
  7. nem tartom a kapcsolatot a nagycsaládommal (szülők, testvérek, rokonok)
  8. párkapcsolatomban nem tudok dönteni sok-sok kérdésben
  9. nem alakítok ki barátságokat és nem ápolom a meglévő kapcsolataimat sem
  10. nem merek változtatni, nem merek kilépni a komfortzónámból
  11. sok lehetőséget elmulasztok az életemben, aztán bánom, hogy nem léptem meg
  12. naivitás, a sok-sok bántás ellenére még most is bízom az emberek "jóságában"
  13. nem jó emberismeret, nem ismerem fel a "rossz" embereket, csak akkor, ha már kiderült, hogy rosszak
  14. halogatások sorozata (házimunka, sportolás, egészségügyi szűrések stb.)
  15. elviselem, hogy rendetlen legyen a szűkebb környezetem (családi házunk udvara, szobák)
  16. sok dolgot felhalmozok, hogy majd egyszer jó lesz valamire, ettől már tele a ház minden kacattal
  17. nem táplálkozom kellően egészségesen, nem figyelek a szervezetemre

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...