2012. december 10., hétfő

Heti összesítés

Eltel egy hét, és 7 gyakorlaton túl vagyok. Összefoglalom a tapasztalatokat.

1. HÁLANAPLÓ nyitás
Mivel már az első feladatnál kiderült, hogy elég sok listát kell írni úgy döntöttem, hogy kinevezek egy füzetet hálanaplónak. Így egy helyre kerül minden hálálkodó gondolatom. Ez egy nagyon hasznos dolog már csak azért is, mert visszanézhetem, akár hónapok, évek múlva is, hogy milyen gondolatok jártak a fejemben a HÁLA gyakorlása közben.

2. VARÁZSKŐ
A kiválasztott kövem bár nagyon szép (amazonit), de a negyedik nap éjszakáján történt bealvásom és kőnyomásra ébredésem arra ösztökélt, hogy inkább egy laposabb követ keressek ehhez a feladathoz. Így varázskő cserém lett.

3. A harmadik napon kiválasztott személyeim a párom, a lányom és a fiam voltak.   A párommal minden nap találkozom, a fiammal csak péntektől vasárnapig, a lányom pedig a jövőhét közepén jön haza két napra.
Igazából a párom és a fiam reakcióit figyeltem meg.
A párom valóban kedvesebben kommunikált velem, türelmesebb és segítőkészebb volt, mint máskor. Egy bosszankodó napja volt, de felém minden mondata kedves volt.
A fiam elég nyers modorú, és hozta a formáját most is. De a modortalan megjegyzései közben megjegyeztem neki, hogy "Azért Én nagyon hálás vagyok, hogy itthon vagy és hallhatom a hangodat!" Csak nézett egyet, és megkérdezte, hogy ezt most miért mondtam? Mire én: csak úgy! Mosolygott egyet , és már vissza is vett magából egy kicsit. Sőt, fel ajánlotta önként a segítségét, hogy az ncore-on (ez egy letöltős program, amin filmeket és e-book-okat lehet letölteni) most mikulásnapi ajándékként lehet meghívókat kérni, és ő nekem adja, hogy legyen saját jelszavas belépésem. Ilyeneket haveroknak szokott adni, nem az anyjának, úgyhogy ez meglepett, mert mondom ez nem szokása.

4. Kell egy hely és egy nyugis negyedóra, mert a sok KÖSZÖNÖM hajtogatása közben a körülötted lévők lehet, hogy hülyének néznek. Nekem ez a hetem szabadsággal telt el, úgyhogy itthon vagyok, de azért jeleztem a Páromnak, hogy most gyakorlatozok, és többször fogja hallani a KÖSZÖNÖM szót. Sőt néha még hangosan magamban is fogok beszélni, csak tudjon, róla, hogy minden rendben van nálam, nem ment az agyamra a vonzás törvénye. Érdemes jelezni ezt a családtagok felé.

Az egészség és a pénzügyi helyzetben még semmi változás, de gondolom ez nem megy egyik napról a másikra (pedig kéne, ha nagyon erősen hálálkodom), de jó lesz lassabb tempóban is, nem vagyok türelmetlen. A munkahelyemmel pedig nincs gond, eddig is rendben volt minden, bár ahhoz, hogy eddig eljussak a munkámban tudom, hogy a pozitív gondolkodás eredménye (ez év áprilisától dolgozok ebben a munkakörben).

Tulajdonképpen ez a 28 napos gyakorlatsorozat szerintem egy komplett tanulási folyamat, hogy teljesen kiépített szokássá váljon a hálálkodó gondolkodásmód. Köztudott ugye, hogy legalább 21 napig kell rendszeresen, napi szinten végezni egy tevékenységet, hogy az beépüljön a szokásrendszerünkbe. Úgyhogy ez a program is ezt fogja eredményezni.
Tapasztalom magamon, hogy  a nap folyamán többször eszembe jutnak az addig elvégzett gyakorlatok. Például: az egészséggel kapcsolatos gyakorlatot (5. nap) azóta naponta többször is alkalmazom kártya nélkül. Gondolatban többször hálálkodom emiatt. Vagy a kapcsolatos feladatnál (3. nap) leírt listákat gondolatban tovább bővítem, sőt, más körülöttem lévő embereknél is gondolatban megtalálom azokat a tulajdonságokat, amiért hálás lehetek nekik. És suttogva meg is köszönöm.

Szóval ez a program így összességében egy pozitívan gondolkodó, a hétköznapi életért hálát adó szokásrendszer kialakítása lesz.

Jöhet a következő hét!

Ha Te is végigcsináltad az eddigi gyakorlatokat, akkor vannak tapasztalataid is. Megköszönném, ha röviden írnál majd róla. Milyen változásokat veszel észre magad körül?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...