2013. március 3., vasárnap

Irányváltó személy

Stephen Covey: "Kiemelkedően sikeres családok" c. könyvében részletezi, hogy hogyan változtathatunk felnőttként magukon. Szerinte az énkép átformálására alapvetően két módszer létezik: a teremtő képzelet és a lazítás, a relaxáció.

Teremtő képzelet = vizualizáció
Az agyunk nemcsak az érzékszerveinkkel megtapasztalt tényeket fogadja el valóságosnak, hanem azt is, amit intenzíven elképzelünk. Az agynak ezt a tulajdonságát kihasználva képesek vagyunk szinte bármit elképzelni és beprogramozni, és az elme tudatalatti részében a megfelelő ismétlés után elraktározódik amit szeretnénk.

Amikor eldöntöttem, hogy magabiztosabb akarok lenni és azt akarom, hogy nagyobb önbizalmam legyen, elképzeltem, hogy különböző szituációkban nagyon magabiztosan viselkedek. Kívülről láttam magamat, ahogyan a feltett kérdésekre tudom a megfelelő választ, amit nem tudok, azt is a megfelelően tudom lereagálni, mosolygósnak, kellemes személyiségnek láttam magamat, aki ugyanakkor egy határozott céltudatos nő. Ezt különböző szituációkra képzeltem el, naponta többször is fókuszáltam ezekre a képzeletbeli helyzetekre, de este, a lefekvés előtt mindenképpen.
A tudatalattiba így bevitt program egyszer csak elkezdi működtetni a dolgokat, és elkezd irányítani. Egyszer csak olyan helyzetek adódtak körülöttem, amiben rögtön tudtam, hogy hogyan kell reagálni, és elkezdtem határozottabb lenni. Elkezdtem figyelni magamat az esti visszatekintéseknél, és egyre jobban tetszettem magamnak. Erőre kaptam, és észrevettem, hogy napról napra fokozódik a magabiztosságom.

Lazítás, relaxáció
A legtöbb ember túl görcsösen éli az életét, pedig megtanulható a lazítás, amivel megelőzhetjük a gondolati görcsöket. Az életben a siker titka nem az összeszorított fogakkal végzett kemény munka, hanem hogy azt csináld, amit szeretsz, legyenek céljaid, tudj lazán élni és keményen dolgozz. A kemény munka nem hagyható ki, de önmagában nem elég. Muszáj LAZÁN élni!
Számos relaxációs technika létezik, mély légzésekkel például bármikor le lehet nyugtatni magunkat, de az igazi eredmény az, amikor spontán lazák tudunk lenni a nap minden percében. Amikor ki sem alakul a frusztráció, az idegeskedés.
Nálam ez néhány hónapja állt be a jelenlegi szintre, és így remekül érzem magamat. Reggeltől estig laza vagyok! Nem görcsölök a problémákon, mindent meg lehet oldani, másokkal türelmes és mindig jókedvű vagyok. Szeretem így magamat!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...