2013. március 22., péntek

Pozitív alapattitűdök



Kerner Tibor: Sziklaszilárd önbecsülés c. könyvében részletesen leírja a 10 pozitív alapattitűd jellemzőit. Ahogy olvasom a sorait, gondolatban meg-megerősítem őket. Egyedül a 2. ponttal nem értek egyet.

  1. A magam útját járom, soha nem hasonlítom magamat másokhoz 
  2. Úgy élem meg a mai napot, mintha ez lenne az utolsó 
  3. Teljesen elfogadom magamat, úgy, ahogyan most vagyok 
  4. Most cselekszem, mert most van a legjobb idő a cselekvésre 
  5. Megteszem, ami szükséges 
  6. Elkötelezem magam az egész életen át tartó tanulás mellett 
  7. Pozitív vagyok, mert eldöntöttem, hogy az leszek 
  8. Mindenkinek megbocsájtok, aki valaha rosszat tett velem 
  9. Hálás vagyok mindenért 
  10. Megérdemlem, hogy boldog legyek


Nálad meg vannak ezek a pontok? 

4 megjegyzés:

  1. Ez a kettes pont nálam úgy hangzik hogy "úgy élem a mai napot hogy lesz még holnap is!" :)))

    VálaszTörlés
  2. Én a 8. ponttal nem teljesen értek egyet. Szerintem nem mindenki érdemli meg a megbocsájtást.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A megbocsájtással nem azoknak teszel jót, akiknek megbocsájtasz, hanem önmagadnak! A múlt keserű emlékei belülről rágnak mindenkit, de csak addig, amíg el nem pusztítjuk magunkból. A sérelmeket persze nem kell elfelejteni, mert okulhatunk belőlük, de hátra kell hagyni és menni tovább, belső sérelem nélkül.
      Így sokkal kellemesebbek lesznek a mindennapok. A bántó embereket pedig el kell kerülni, mert azt már tényleg nem érdemlik meg, hogy időt és energiát szánjunk rájuk magunkból.
      Ha ilyen szemmel nézed, talán könnyebben elfogadod :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...