2012. november 7., szerda

Who I am? - 3.



"Sosincs olyan helyzet, amelyen ne lehetne változtatni. Az a legnagyobb szabadság, hogy bármikor, bármilyen elhatározásodat megváltoztathatod."

Fejős Éva
A leírt pozitív és negatív tulajdonságokat végig kell zongorázni, hogy kitől vehettem át, esetleg örököltem, mi jut eszembe ezekről a tulajdonságokról. Aztán meg kell válaszolni azt is, hogy melyik vállalt tulajdonságomon tudnék változtatni és melyiken nem.
Feltehetően az emberek többsége a rossz tulajdonságokon szeretne változtatni, mert a jókon miért is kellene?
A valódi változás miatt célszerű minél többre változtatási lehetőséget keresni és jöhet a következő kérdésre leírt válaszok sorozata. Ha végigolvasod láthatod, hogy nem egyszerű feladatra vállalkozik az, aki elkezdi magát fejleszteni, mert következetesen, rendszeresen leírva a történéseket lehet igazán jó eredményt elérni. És ez egy hosszú tudatos folyamat., de megéri.
Önismereti kérdések és válaszok

3. kérdés
Mit lehetne tenni és Te mit lennél hajlandó „beáldozni” a változásért?

Külső tulajdonságok:
  1. Körömrágás // Önuralom fejlesztés, rendszeresen lakkozott körmök.
  2. Izzad a tenyerem, a talpam és a hónaljam, de nagyon // Sol. Antisudorica, alumínium tartalmú készítmény használata előírás szerint (ez nekem nagyon bevált), esetleg lézeres beavatkozás (ehhez kell még egy kis pénz).
  3. Gombás a lábujjam 2 db körme // Mivel már nagyon sok mindent kipróbáltam eredménytelenül marad a lézeres beavatkozás.
  4. Narancsbőrös hátsócomb és fenék // Mozgás (Rubint Réka-20 perc önmagadért, hetente 3X torna és AVON termékek használata (persze sok-sok víz és szauna).
  5. Egyre renyhébb izomzat // Naponta legalább 30 perc mozgás. Mozgásterv készítés, hogy be is tartsam.
  6. Remegő tricepsz // Súlyzózás hetente 3X karra és tricepszre.
  7. Sarokrepedezésre való hajlam // Ápolás, reszelés-polírozás, krémezés (kordában tudom tartani)
  8. Hiányos hátsófogak, csúnya tömések // Egy komplett fogászati kezelés fogpótlás, feérítés (tervezett költsége 300.000 Ft, az egyik pluszmunkámból költök majd erre, májusban kapom meg a pénzt)
  9. Seprűvénák // Időszakosan jelentkeznek, krémezéssel el tudom tüntetni.
  10. Görbülő testtartás // Tudatos figyelés „Húzd ki magad, Öcsém!” rögzítése az agyban. Tükrök, utcai kirakatablakok és bejárati ajtók előtti ellenőrzés.
  11. Nagyon pici szempillák és kevés szemöldökszőrzet // Sminkkel korrigálom a szemöldököt, a tetoválás tőlem idegen, egyenlőre ennyi elég, de a műszempillákat kipróbálnám.
Belső tulajdonságok:
  1. Stresszhelyzetben leblokkolok // Fejleszteni kell az önbecsülésemet és a kommunikációmat: önismeret fejlesztés, szakkönyvek, blogok olvasása.
  2. Mindent egyedül akarok megcsinálni // Tudatosan megtervezni, hogy ma mit fogok másnak odaadni, hogy csinálja meg. Erről feljegyzéseket készítek addig, amíg nem rögzül be ez a szokás.
  3. Nem tudok NEM-et mondani // Erőltetem magamat a tapintatos NEM mondására, a kérések olyan visszautasítására, hogy megoldási lehetőségeket ajánlok inkább: ezt én így csináltam, javaslom neked is; nézz utána ezen a weboldalon, és akkor könnyen meg tudod te is csinálni; keress rá a Google-n, én is onnan töltöttem le stb. Erről is feljegyzéseket készítek egy ideig, hogy lássam a változást.
  4. Túl sok önkéntes munkát vállalok // Csökkentem a vállalt feladataim számát, visszaadom a 10 éves egyesületi elnökségi pozíciót. (Ez egy nagy döntés volt, de megléptem!)
  5. Részleges önbizalomhiány // Önismeretfejlesztés
  6. Falat építettem magam körül // Nyitni! Csatlakozás online klubokhoz, blogolni, aztán majd kialakul valami.
  7. Nem tartom a kapcsolatot a nagycsaládommal // hetente legalább egyszeri látogatás, telefonos beszélgetések: Mi újság, hogy vagytok?
  8. Párkapcsolatomban nem tudok dönteni sok-sok kérdésben // Ingoványos talaj! Még kitalálás alatt van a változtatás. Próbálkozok módszerekkel, kisebb nagyobb sikerek vannak.
  9. Nem alakítok ki barátságokat // Tudatosan barátkozni, keresni azoknak az emberek társaságát, akikkel egy az érdeklődési körünk, talán egy-két emberkével egy hullámhosszra akadunk.
  10. Nem merek változtatni, nem merek kilépni a komfortzónámból // HÚÚÚ! Ezt pedig egyszer meg kell lépnem! Várom a lehetőséget, amire léphetek, de még nem jött el a megfelelő pillanat, de fejben kész vagyok!
  11. Sok lehetőséget elmulasztok // Bevezetem az „Önzős korszakot” magam számára, és félreteszem azt, hogy kit bántok meg azzal, ha nem megyek el a meghívásokra, inkább itthon ülök, mert a páromnak nincs kedve hozzá. Akkor egyedül megyek! (az elején volt egy kis duli-fuli, de el lett fogadva, hogy nekem ez kell).
  12. Naivitás // Csak óvatosan az emberekkel, használom az eddigi élettapasztalataimat, sokszor hallgatok és megfigyelek. Lehet, hogy bölcsülök? J
  13. Nem jó emberismeret // Befejeztem az „ez az ember olyan szimpatikus, biztosan jó is” nézőpontot, mert alapból optimista vagyok minden emberrel, és eddig ez volt. Mindenkit egyformán, kicsit távolságtartóan kezelek és majd az idő megmutatja, hogy ki-milyen (néhány hónap kell hozzá, vagy akár több is). Figyelek a megérzéseimre!
  14. Halogatások sorozata // feladatterv készítés és tuti betartás (ez nálam nagyon bevált). A tervezésről olvashatsz a rural women weboldalon.
  15. Elviselem, hogy rendetlen legyen a szűkebb környezetem // Ez csak döntés kérdése, erőltetni fogom a rendrakást.
  16. Kacathalmozás // Vége az „egyszer jó lesz valamire” korszaknak. Lomtalanítás, elajándékozás, amit 2 éve nem használtunk, azon túladás! Persze marad néhány emlékdoboz a gardrób felső polcain és a padlásra is menekítek néhány régi használati tárgyat, mert lehet, hogy azoknak úgy fognak örülni az unokáink, mint mi, amikor régi vasalókat, mángorlót stb. találtunk rajta.
  17. Nem táplálkozom kellően egészségesen // Sok-sok zöldség, gyümölcs, saláták készítése, új receptek kipróbálása.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...