2012. november 5., hétfő

Napközben – fél óra, ami csak az enyém



"Tölts minden nap egyedül némi időt."
Dalai Láma


A nap folyamán, ahogyan be lehet illeszteni a napi teendők közé, mindig megajándékozom magamat egy lazító félórával. Nekem ez általában a munkaidő utánra esik. 

Javaslom, iktasd be Te is ezt a jó szokást!

Ez a félóra csak a Tied legyen, és csak azt csináld, amit szeretsz: sétálás, kirakat nézegetés, járókelők figyelése, könyvtárban folyóiratok nézegetése (ha városban élsz), de itt falun az Én félóráim egy részét (és még ettől többet is) a hobbijaim töltik ki (gyöngyfűzés, horgolás, kreatívoskodás), aztán szeretem a cicasimogatást és a velük való társalgást, a valami új tanulást, fotózást, olvasást, filmnézést, ha pedig városba visz az utam, akkor az „álshoppingolást”, amikor csak nézelődök, próbálgatok, de nem veszek semmit.  Mindegy, hogy mi, csak a lényeg az, hogy a kedvünk szerint töltsük el ezt a szabad fél, vagy egy órát. 

Szeretem ezeket a tevékenységeket egyedül csinálni, és élvezni minden pillanatát, mert ebben saját magam pihenése számára biztosítok időt. Ez pedig nekem a legjobb érzés kell, hogy legyen. Sok-sok jóérzésű pillanat jóváteszi az egész napot, hetet, hónapot… és az egész élet jóérzésűvé alakul. 

Tudatosan kell hozzászoktatni magunkat ehhez a napi rituáléhoz, az elején szinte erőltetve. Két évvel ezelőtt Én is munkamániás, agyilag leamortizált, fáradt, ingerlékeny emberke voltam, aki nem tudott pihenőt fújni, és munkaidő után is dolgoztam a hazavitt fizetett vagy önkéntes munkáimon. Mára ennek vége, és figyelek rá, hogy ne legyen több ilyen időszakom. 

Azt ne mond, hogy erre már nincs időd, ez már nem fér bele a napodba, mert aki ezt mondja, az becsapja magát, mert arra van időnk, amire akarjuk, hogy legyen. Ha megvizsgálod a napodat, rájössz, hogy mennyi időt elfecsérelsz feleslegesebb dolgokra is (fecsegések, pletykálkodások).

Próbáld ki, hosszútávon megfizethetetlen, hogy milyen jót tesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...