2013. augusztus 14., szerda

Önreklám papír alapon

Előző bejegyzésemben említettem a papíralapú reklámozást, aminek most megmutatom az egyik formáját. A sok-sok reklámlehetőség közül azért választottam ezt, mert ez egy igazán személyes kis brosúra akkor, ha saját magad állítod össze a tartalmát, és szerkeszted meg minden egyes részletét.
Te döntöd el, hogy mennyit mutatsz meg magadból, hogy milyen formátumban, milyen színekkel, mennyi fotóval jeleníted meg a mondanivalódat. 
Egyszóval személyessé válik a saját kezeid alatt.

A tartalmáról röviden
  1. Fontos, hogy egyértelműen kiderüljön a szövegből, hogy kiről és miről szól. Én bemutattam röviden magamat, pontosabban csak annyit magamról, ami szükséges a kliensnek ahhoz, hogy megtudja ki is vagyok. Leírtam azt, hogy gyakorló coachként klienseket keresek a képzésem folyamatához.
  2. Néhány részlet arról, amit fontosnak tartasz ahhoz, hogy világos legyen minden. Nálam ez a coachság bemutatása volt: business és life coachságról röviden, mert senki nem ismeri :)
  3. Milyen eredményt vársz el a brosúra tartalmától, és ez miért lesz jó az olvasónak.
  4. Elérhetőség, néhány kiemelt információ, ami biztosabbá teszi a hátteredet. Itt célszerű weboldal, vagy blog elérhetőséget megadni, amiben sokkal több információt tud meg rólad az olvasó. Kiemelt infóként pedig felsoroltam az eddigi munkaterületeimet, hogy látható legyen, milyen tapasztalatok vannak mögöttem, és a gyakorló coach árak, amiket a korrektség miatt már itt feltüntettem.
  5. KÖSZÖNÖM! Ez a varázsszó mindenképpen szükséges, mivel intelligens emberként alapból köszönet jár az olvasónak azért, mert időt fordított arra, hogy elolvassa az anyagunkat. Én most külön megköszönöm az ajánlást is, mivel kitértem az egyik szövegablakban arra, hogy az olvasó ajánlja ismerőseinek is ezt a szolgáltatást.
  6. Megszólításként a tegező verziót választottam, mert ez igazán közvetlen, és mivel az ismerőseimet kértem meg a brosúrák továbbítására, így ez teljesen rendben van. Persze mindig a téma és a megcélzott közeghez kell igazítani a magázás-tegezés formula használatát.
  7. A készítés folyamatában, már a tervezéstől indulva mindig lásd magad előtt azt, amiért készíted az anyagot. Ez mindenre aranyszabály! Látom azt, ahogyan lelkesen megkérem az ismerőseimet, ahogyan azok szívélyesen fogadják a kérésemet, ahogy az ismerős átadja az ő ismerősének, ahogy a kezébe veszi a számomra idegen emberke az anyagomat, ahogy olvassa és ahogy megcsörren a telefon, hogy érdekli a coachozás! Akkor eléri az eredményt a terved!
Egy hét leforgása alatt négy jelentkezőm van! Itt, ezen a halmozottan hátrányos helyzetű térségben, Nyírbátor környékén.

A technikáról röviden
  1. Először fejben döntsd el, hogy milyen legyen: tartalom, fotó, kinézet, színek stb., majd írd le a szöveget.
  2. Microsoft Publisher 2010-es szerkesztőprogramját használtam a brosúra szerkesztésére. Ezzel a programmal névjegykártyát, hírlevelet, képeslapot (stb.) és a printcreen-es fotón láthatod, hogy mennyi mindent lehet még vele szerkeszteni.
  3. Beillesztettem az előre megírt szöveget és a fotót a megfelelő szövegablakba, még csinosítgattam rajta egy kicsit, hogy minden úgy férjen el, és olyan színű keretet kapjon, ahogyan a legmegfelelőbb és ahogyan nekem a legjobban tetszik. És kész!
  4. Lehet nyomtatni! Persze először egy próbanyomtatás. Az a legjobb, ha a nyomtatód tud rövid élmentén kétoldalasra nyomtatni, mert akkor a beállítás után jöhet a megadott példányszám. Ha nem tud, akkor kézzel kell forgatnod a papírlapot.
  5. Mivel a brossúra egy A/4-es lapot oszt három részre, ezért még hátra van a hajtogatás.
 
Lefotóztam a brosúra egyik és a másik oldalát még az összehajtogatás előtt. A legnagyobb fotóméretet választottam hozzá itt a blogon, talán így elolvasható a tartalma is.
Ha tetszik az ötlet, nyugodtan használhatod bármikor a benne lévő tartalmat is, nem szoktam problémázni azon, hogy ez az ,,ÉN szellemi termékek". Azért rakom ki a blogra, hogy akinek hasznos, hát használja :)


Az új weboldalam és a szakmai blogom készítése folyamatban van, de a blogot már nyilvánossá tettem, mert a brosúrán megadtam az elérhetőségét. Persze még a csinosítgatások, az egyedire alakítás, a fotófeltöltéshátra van,  de szép sorban az is meg lesz.

Szakmai blogom: S-Coach Sikeresen az élet minden területén!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...